Sunday, June 3, 2012

K-E-S-E-N-A-N-G-A-N------

KESENANGAN adalah satu ujian dari Allah kepada kita sebenarnya.. kadang-kadag aku terlupa bukan kadang-kadang, tapi selalu sangat terlupa pada nikmat yang Allah bagi sebenarnya nak menguji kita aku sama ada aku nie lupa pada dia atau tak...


nikmat yang paling aku rasa besar dan sangat besar kenikmatan, itulah sebenarnya ujian yang paling besar untuk aku....



kurniaan ILLAHI, aku tak hargai, aku tak guna pada masa dan tempat serta tujuan yang elok, sebab tu lah, ditarik balik nikmat itu....

ALLAH, aku bersyukur sebab diberikan akal fikiran yang waras dan masih boleh menilai apa yang baik dan buruk...

ALLAH, bantulah aku untuk menjadi seorang insan yang bertambah baik, bukan dari segi kata-kata, tetapi perlakuan, ibadah dan imej diri...

ALLAH, bantulah aku untuk menjaga imanku ini, sedarkanlah aku tatkala aku leka dan alpa..


motif sebenar: ujian yang sebenar adalah kesenangan yang kita ada....

ujian diberikan sebab ALLAH mahu menyedarkan kita, dan DIA sayangkan kita, tak mahu kita terus hidup dalam kesesatan.

ALLAH, aku tak layak untuk SYURGAMU, tapi aku tak sanggup menanggung azab siksa NERAKAMU....