Monday, May 9, 2011

FRIEND

naek sem nie, dari awal sampai habis, aku dapat pengalaman yang sangat berbeza daripada sem lepas... 
daripada hal yang sangat kecik sampai hal yang agak besar... tapi naseb la tak sebesar gedabak... yang aku boleh handle la...
sem nie aku sangat beruntung.. aku rase la.... sebab aku dapat jumpa n kenal ramai kawan2 baru... thanks to abang hanif..!!sebab pe? yela, dia dah tak kongkong aku macam dulu-dulu... jadi, aku pon sem nie dengan senang hati aku pegi  swimming pool, aku main2 kat pusat sukan dengan senagng hati, aku pegi study kat library tanpa takot kene marah, aku kuar jitra n changloon tanpa dimarahi, aku buat je ape yang aku suka n ape yang aku nak.,... tapi aku tak de la pegi menjalang kan... tu dah kes sangat berat la tu....

ok, dah2 la cite pasal tu ea, jom kita meng"explore" ke dalam kehidupan aku sepanjang sem II kat UUm nie..

Sem II nie sangat special. sem nie aku dah dapat nak bace orang. aku dah pandai macam mana nak tenangkan hati kalau aku ditimpa musibah.,.. ngadu kat orang!!!! KAK ZATI jadi mangsa aku sem nie... walaupun masing2 ade masalah sendiri, tapi dengan kitorang punye sifat yang pelbagai, benda yang menyakitkan kepala otak pon boleh jadi tenang.. 

kepada kawan2 yang belom kenal aku dengan baik, please jangan judge aku tanpa korang kenal hati budi aku. kalau naka buat macam tu, tak pe, tapi pikir, kalau aku buat kat korang macam tu jugak, ape korang rase... 

boleh tak puas hati dengan aku. tapi datang dan cakap terus terang dengan aku. aku bukan jenis cepat melatah.. mmg la aku akan ambik benda tu negatif pada awalnya, tapi korang pon takde lah asyik tak puas hati je ngan aku sebab aku tak tahu ape yang korang tak puas hati kan tu... kalau aku tahu,. aku cube betolkan.. kalau korang tak cakap, aku pon malas la nak buat pape sebab aku anggap je aku tak salah....

guys... aku taknak pikir benda2 yang negatif pasal korang. aku nie jenis yang akan mempositifkan benda yang negatif.... kecuali bende2 yang berdosa besar la kan....


jangan ada benci... 

andainya ada di antara kita nanti
berubah hala serta janji
jangan ada benci
suka dan duka dilalui
jadikan kenangan di sudut hati

andainya cita-cita tidak kesampaian
ikatan murni terputus di pertengahan
jangan dikesalkan
janagn lantaran kegagalan
kita saling bermusuhan

ungkit mengungkiti
sakit menyakiti 
memusnahkan diri

kita harus tabah dan bersedia
cekal hadapi kemungkinan yang tiba
kadangkala yang berlaku
di luar kemampuan kau dan aku

andainya cita-cita tidak kesampaian
ikatan murni terputus di pertengahan
jangan dikesalkan
janagn lantaran kegagalan
kita saling bermusuhan

ungkit mengungkiti
sakit menyakiti 
memusnahkan diri

ungkit mengungkiti
sakit menyakiti 
memusnahkan diri

kita harus tabah dan bersedia
cekal hadapi kemungkinan yang tiba
kadangkala yang berlaku
di luar kemampuan kau dan aku



andainya ada di antara kita nanti
berubah hala serta janji
jangan ada benci
suka dan duka dilalui
jadikan kenangan di sudut hati
di sudut hati......