Sunday, April 22, 2012

luahan..

dengarkan..
luahan si hina ini..

mengapa?
kala aku memerlukan bantuan,
tak ramai yang mengerti..
kla aku tersungkur ramai yang simpati
tatkala aku gembira, semua bahagia...

macam pentingkan diri sendiri kan?

jom tukar sikit..

mengapa?
tatkala mereka perlukan diriku,
aku tiada...
tatkala mereka mahukan sentuhanku,
aku biar mereka sengsara,
dikala mereka dalam kegelapan,
tiada tangan yang menghulur pelita,
tiada suara menunjuk jalan,
tiada petunjuk membawa arah.

semua ini khayalan semata-mata...
hakikatnya kita serupa..
kau dan aku bukan satu..
kita dalam dunia yang berbeza...

kau perlukan aku..
aku perluakan kamu..
sokonglah aku walau sebesar zarah seklaipon,
jagan dibiar diri ini terhilang arah, 
jauhkan diri ini dari amarah,
hargailah diri ini seadanya...


manusia tak pernah sempurna.
pada mata manusia tak pernah ada yang indah.
menilai tanpa sedar dinilai.
dinilai, tanpa sedar ada yang dicanai...