Sunday, December 25, 2011

mencari-cari.... atau hanya menunggu?

malam ini ku sendiri
tak ada yang menemani
seperti malam-malam
yang sudah-sudah

hati ini selalu sepi
tak ada yang menghiasi
seperti cinta ini
yang selalu pupus

tuhan kirimkanlah aku
kekasih yang baik hati
yang mencintai aku
apa adanya

mawar ini semakin layu
tak ada yang memiliki
seperti aku ini
semakin pupus
huhu... sedihnya hati nie... tapi, tak rasa sedih sangat dah jugak... dah dapat terima kenyataan dan takdir...

alhamdulillah, aku bersyukur sangat sebab aku dipermudahkan untuk mengharungi... yang penting psikologi diri mesti kuat....

lepas nie tak payah nak jaga hati kekasih bagai... jaga hati mak bapak, kawan-kawan ja... jodoh tu, kalau ada, ada la...
kaalu ditakdirkan tak ada, nak buat macam mana kan??? semua tu kerja tuhan, allah yang maha esa...

kita merancang, dia menentukan. tapi kita mesti ada usaha jugak kan???


yang penting, siapa yang jadi pengganti aku adalah lebih baik dari aku.... itu je yang aku harap sekarang, untuk orang yang pernah aku sayang.