Thursday, January 5, 2012

MINGGU PEPERIKSAAN DAN RUMAH

semalam masa aku on9 FB aku terbaca kawan aku cakap masih ada lagi orang yang tak kenal atau tak pernah dengar berita pasal UUM...



     apa boleh buat... kami kan terceruk di tengah2 keindahan hutan ciptaan illahi... itu pon satu keistimewaan la...

kalau kau di tengah2 kota, mungkin aku dah lama asyik dengan dunia dan melepak2 kat luar sana... 

di UUM nie, dekat dengan rumah dan mak ayah... jadi mereka pon tak la susah hati sangat kat aku nie ha... 

maklumlah,. anak yang disayangi... huhuhu/... 
tapi... duduk dekat pon tapi tak selalu balik umah jugak... maklumlah, cita-cita nak jadi Perdana Menteri, maka, aku kena la belajar menyibukkan diri sendiri dari sekarang....

nak jadi orang besar ingat senang ke? mula-mula kena belajar ikhlaskan hati buat semua nie kerana Allah... Belajar cintakan Allah dulu...


Lepastu, belajar cintakan umat islam dan berazam nak jadikan umat Islam sebagai umat yang berjaya...

cakap memang senag kawan-kawan... tapi nak buat tu... segala dugaan dan cabaran ya ng tak pernah terfikir akan datang... sedangkan menjadi seorang pemimpin dalam kumpulan kecil pon dah terima macam-macam dugaan, inikan pula nak memimpin sebuah empayar atau negara....


dalam buat assignment, dah banyak konflik, bayangkan lah waktu nak bekerja nanti.... perghhhh!!! xnak bayangkan, tapi mesti akan kita tempuh juga satu masa nanti... 

sedang m\aku belajar ni pon dah jumpa macam-macam karenah manusia... dengan yang makan kawan, tikam bel;akang dan yang hipokrit... dah cukup pening dah. tapi aku denganr usrah tadi, kalau kita ikhlaskan hati dan tak pikir apa yang dah kita bagi, insya-Allah, kita akan rasa tengang dan senang hati.... 

nak try lah!!!! mana tahu aku akan dapat ganjaran yang setimpal....